Keramikværkstedet
I keramikværkstedet har du mulighed for at lege med stentøjsler. Jubii. Du kan være ung, gammel, garvet, nybegynder og alt derimellem, du er hjerteligt velkommen.
Vi mødes så vidt muligt fast hver tirsdag fra kl 19.00, men du har mulighed for at komme ned i værkstedet stort set når du har lyst.
Vi arbejder i stentøjsler, for nemhedens skyld, sådan så vi ikke forveksler de forskellige lertyper og kommer til at ødelægge ovnen.
Du har mulighed for at dreje eller arbejde i hånden. Vi hjælper hinanden og udveksler erfaringer. Du behøver ikke have dine egne redskaber med, vi har et stort udvalg i værkstedet.
Der er mulighed for at lave te og kaffe i værkstedet. Vi rydder og gør rent efter os selv fra gang til gang. Det er vigtigt for at holde et ordentligt indeklima dernede pga støv fra ler og glasurer.
Der er to muligheder for at være en del af keramikværkstedet:
Enten kan du købe dit eget stentøjsler og dine egne stentøjsglasurer og bare melde dig ind i AHOP, eller du kan melde dig ind i AHOP og samtidig betale et engangsgebyr på 500 kr til keramiklegepladsen box 5990FE hvorefter du har mulighed for at bruge af vores fælles stentøjsler og vores mange forskellige glasurer. Det koster derudover 60 kr pr kg ler. Tanken er at du så kan ønske de lertyper og de glasurfarver som du godt kan lide og så køber vi det løbende ind fra en fælles konto.
Hvis du har spørgsmål og/eller ønsker en introduktion til værkstedet, kan du kontakte Birgitte Lyregaard på tlf 60 64 65 32 eller Ane Waldejer på tlf 22 46 22 83, og hvis du gerne vil meldes ind skal du ligeledes kontakte en af os.
Vi glæder os til at vise dig rundt 😊
